Wednesday, December 5, 2018

BBM3410/18: Papan Cerita

Assalammualaikum

Papan cerita merupakan satu urutan lakaran yang menceritakan mengenai urutan isi kandungan yang ada di dalam papan cerita.

Cara-caranya

1) Pertama, sebelum melakukan lakaran pada papan cerita. Mestilah mempunyai satu idea dan idea tersebut haruslah mempunyai satu produk sahaja. Ini kerana lukisan yang akan diceritakan akan dilukis mengikut urutan.

2) Pada muka surat pertama dalam papan cerita tersebut mestilah diletakkan tajuk. Contoh bagi e-majalah tudung. Tajuk yang diletakkan mestilah bersesuaian. Seperti Gadis-gadis. Tajuk mampu memudakan pembaca untuk mengetahui isi kandungannya.

3) Selepas itu, pada muka surat kedua mestilah diletakkan sidang redaksi iaitu mesti mempunyai kata-kata pengarang, nama bagi setiap jawatan dan sebagainya.

4) Seterusnya setiap muka surat mestilah letakan gambar mengikut tema yang dipilih.

5) Akhirnya, pada muka surat terakhir mestilah diletakan laman web, nombor telefon dan blog untuk dihubungi. Ini kerana ia memudahkan pembaca untuk meletakkan iklan-iklan.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18 : FACEBOOK

Assalammualaikum. Hai bertemu kita sekali lagi. Prof aku ne macam-macam.  Semua media sosial wajib post. Jawapannya "R...